دندانپزشک در اسلامشهر

دندانپزشک در اسلامشهر، یکی از حرفه هایی است که برای خدمت به همشهریان در معالجه ، درمان و برطرف ساختن مشکلات دندانی آنها مانند تمام شهرهای دیگر در سطح شهر وجود دارد.
دندانپزشکی از زیر شاخه های پزشکی می باشد که به پیشگیری و معالجه بیماری های دهان و دندان می پردازد.
در این مقاله به معرفی شغل دندانپزشکی ، خصوصیات و ویژگی های یک دندانپزشک و وظایفی باید بتواند انجام دهد پرداخته ایم . شما با خواندن این مقاله می توانید بهترین دندانپزشک در اسلامشهر را انتخاب و از خدمات آن بهره ببرید.

وظایف دندانپزشک

برای داشتن انتخاب مناسب دندانپزشک در اسلامشهر باید مطب یا کلینیک هایی را انتخاب کنید که دندانپزشک آن موارد زیر را رعایت کند :
– به بیماران در مورد مراقبت های پیشگیرانه از بیماری های دهان و دندان، علل و معالجه مشکلات دندانی و خدمات درمانی دهان و دندان مشاوره و راهنمایی دهد.
– از ماسک و دستکش برای محافظت از خود و بیماران در برابر بیماری های عفونی استفاده کند.
– برای محدود کردن میزان درد بیمار از آمپول بی حسی استفاده کند.
– با استفاده از ابزارهای پزشکی ، اشعه ایکس و سایر تجهیزات تشخیصی بافت‌های دندان و لثه را برای ارزیابی سلامت دندان ، تشخیص بیماری ها یا ناهنجاری ها و برنامه‌ریزی برای درمان مناسب ، بررسی کند.
– محفظه پالپ و کانال را با مواد اندودنتیکس پر کند.
– جراحی های مربوط به دهان و دندان را روی فک یا دهان انجام دهد.

ویژگی های مورد توجه برای انتخاب دندانپزشک در اسلامشهر

اولین نکته مهمی که در سلامت دهان و دندان ها باید به آن توجه نموده و رعایت شود این است که برای مراجعه به دندانپزشک باید دکتری انتخاب شود که دارای علم و تجربه زیاد در کار خود باشد.
از آنجا که دندانپزشکی حرفه ای است که دائماً به روز می شود و روش ها و تکنیک های آن نیز تغییر می کنند ، دندانپزشک خوب تلاش می کند تا همیشه با شرکت در سمینارها و کنگره های علمی ، دانش خود را به روز نگاه دارد.
یکی دیگر از ویژگی های یک دندانپزشک خوب در اسلامشهر این است که باید بتواند با رعایت موارد بهداشتی و استریلیزاسیون ، عفونت را کنترل کند. زیرا در غیر این صورت بیماری های مختلف در صورت عدم رعایت موارد بهداشت منتقل می شوند ، از این رو تمام وسایل دندانپزشکی باید دائما در اتوکلاو استریل شوند.
خوش اخلاق و صبور بودن دندانپزشک یکی دیگر از ویژگی هایی است که باید در انتخاب دندانپزشک به آن توجه نمود.

دندانپزشک در اسلامشهر

دندانپزشک در اسلامشهر

زیرا در این صورت بیمار می تواند به پزشک خود اعتماد کرده و با او راحت در مورد مشکلات دهان و دندان خود حرف بزند.
با توجه با آن که کارهایی که در دندانپزشکی بر روی دندان انجام می گیرد می تواند برای بعضی از بیماران استرس زا باشد ، در صورتی که درمانگر از اخلاق ، رفتار و برخورد مناسبی برخوردار باشد و به گونه‌ای رفتار کند تا استرس بیمار را کاهش دهد ، فرایند درمان نیز برای بیمار آسان و با استرس کم طی می شود.
یک دندانپزشک خوب و حاذق باید بتواند مشکلات مربوط به دهان و دندان بیمار را تشخیص درست و مناسب داده و بهترین درمان را برای بیمار انجام دهد.

مهم ترین ویژگی که اکثر افراد در هنگام انتخاب و مراجعه به یک دندانپزشک به آن توجه می کنند مبلغ هزینه و قیمت کارهایی است که دندانپزشک از بیمار دریافت می کند.
این مسئله خود به عوامل زیادی در کلینیک ها و مطب های مختلف بستگی دارد که شامل مارک و نوع موادی که در حین درمان استفاده می شود ،
می باشد. زیرا همان طور که می دانید هرچه موادی که انتخاب می شوند از جنس و کیفیت بهتری برخوردار باشند به نسبت نیز گران تر می شود.

باتوجه با مطالب ارائه شده در این متن، لازم است قبل از مراجعه به دندانپزشک تحقیق نموده و دندانپزشکی را انتخاب نمود که علاوه بر بالا بودن سطح علم و تجربه در کار دارای اخلاق پزشکی که شامل خوش اخلاق ، با حوصله و صبور بودن است ، باشد. هم چنین لازم است دندانپزشک منصف بوده و با توجه به اوضاع مالی بیماران با آن ها کنار بیاید.
دکتر رضا حقیقت نیا یکی از دندانپزشکان حاذق ، منصف و با تجربه است که با توجه افراد زیادی در اسلامشهر خدمات دندانپزشکی خود را از ایشان دریافت می کنند.

مشاوره و رزرو نوبت از دکتر حقیقت نیا / تلفن : 56328900 – 56332395 – 021
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *