علت بوی بد دهان و درمان آن چیست؟

مبحثی که امروز در مورد آن به خاطر سوال های زیادی که پرسیده می شود صحبت می شود ، علت بوی بد دهان می باشد.
بسیاری از بیماران از بوی بد دهانشان شکایت می کنند و علت آن را نمی دانند و فکر می‌کنند با آدامس یا بعضی از خوشبوکننده های دهان می شود آن را برطرف نمود.

بوی بد دهان نشانه چیست؟

معمولاً منشاء و علت بوی بد دهان دو چیز می تواند باشد :

یک منشاء داخل دهان است که بخاطر دندان های معیوب ، دندان های پوسیده ، دندان های به شدت تخریب شده و عفونی و بیماری های لثه می باشد.
منشاء دوم به دستگاه گوارش مربوط می شود.
معمولا هنگامی که بیماری به پزشک برای بوی بد دهان مراجعه می‌کند ، اول او را به دندانپزشک ارجاع می‌دهند تا دندان ها ، لثه ها و کلا بافت نرم و سخت دهان بیمار توسط دندانپزشک معاینه شود تا اگر منشاء بوی بد دهان از آنجا می باشد با پر کردن دندان یا درمان بیماری های لثه بوی بد دهان از بین برود و اگر بعد از آن بوی بد دهان از بین نرفت بیمار باید به پزشکان متخصص دستگاه گوارش مراجعه کند و آنها علت بوی بد دهان بیمار را از دستگاه گوارش آن پیگیری و درمان کنند.
در یک جمع بندی کلی می توان گفت حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد علل بوی بد دهان مربوط به مسائل دهان و دندان می باشد ، یعنی دندان های پوسیده ، دندان های تخریب شده عفونی و یا بیماری های لثه (بیماری های بافت نرم) مانند ژنژیویت یا پریودنتیت می باشد که به سادگی با مراجعه به دندانپزشک قابل درمان است.
اگر بعد از این که دندان پزشک درمان را انجام داد و هنوز بوی بد دهان پابرجا بود ، آن موقع باید به یک پزشک متخصص دستگاه گوارش مراجعه کنید و از آن طریق به ادامه درمان را انجام دهید.

مشاوره و رزرو نوبت از دکتر رضا حقیقت نیا / تلفن : 56328900 – 56332395 – 021