زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

سوالی که بسیاری از افراد مطرح می‌کنند در مورد این است که در ایمپلنت چند وقت بعد از کشیدن دندان یا ریشه دندانی که مانده می توان جای آن ایمپلنت گذاشت؟

ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

همانطور که در مطالب قبلی عرض کردم ایمپلنت بعد از کشیدن دندان ، بسته به وضعیت بیمار دارد . اگر ریشه دندان عفونی نباشد و عفونتی در آن ناحیه نباشد همان موقع می توان ریشه دندان یا دندان از بین رفته را کشیده و جای آن ایمپلنت گذاشت. اما اگر عفونتی باشد یا بخواهیم بگذاریم تا بافت ترمیم پیدا کند ، حداقل بعد از کشیدن ریشه دندان دو تا سه ماه باید زمان داده تا آن ناحیه ترمیم شود و بتوانیم ایمپلنت را بعد از دو تا سه ماه بعد از کشیدن دندان جای خودش قرار دهیم.
هر دو روش امکان پذیر بوده فقط بستگی به وضعیت بیمار و نظر دندانپزشک دارد. دندانپزشک تمام عوامل دست اندر کار را بررسی نموده و بعد نظر می دهد که آیا همان موقع ایمپلنت گذاشته شود یا بعداً.
خیلی وقت ها بیماران از عفونت بعد از ایمپلنت می پرسند. مهم ترین عامل موفقیت در گذاشتن ایمپلنت این است که عفونتی عود نکند.
موقع کار استریل باید ۱۰۰ درصد بوده و ایمپلنتی که کار گذاشته می شود باید به بهترین و استریل ترین روش کار گذاشته شود و نسج بسته شود . بعد از آن دارو و آنتی بیوتیک برای جلوگیری از بروز عفونت به بیمار داده می شود.
بیمار در این مرحله معمولاً نیاز به هیچ استراحتی ندارد و می تواند از فردای روزی که ایمپلنت انجام شد به محل کار خود برگردد . فقط باید داروهایش را استفاده نموده و منتظر باشد تا استخوان جوش بخورد .
ایمپلنت یکی از راحت ترین ، سریع ترین و بهترین طرح درمان هایی است که برای دندان های از دست رفته و جایگزینی دندان های از دست رفته تا الان ایجاد شده است .

خیلی از بیماران از درد آن می ترسند از اینکه بعداً عفونت نکند یا خیلی از چیزهای دیگر ، این ها همه در اثر عدم وجود آگاهی بیمار نسبت به این درمان است و اگر بیماران اطلاع و آشنایی کامل با این درمان داشته باشند ، هیچ وقت هیچ درمان دیگری را برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته خود انتخاب نمی کنند .

مشاوره و رزرو نوبت از دکتر رضا حقیقت نیا
تلفن : 56328900 – 56332395 – 021
آدرس : رباط کریم ، سلطان آباد ، خیابان 12 متری امام سجاد(ع)، خیابان باهنر شرقی ، طبقه فوقانی جانبو