حفره خشک دندان چیست و چگونه درمان می شود؟

مسئله‌ای که در این بخش می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم در مورد حفره خشک یا  درای ساکت می باشد.
معمولا بعد از کشیدن دندان ها در بعضی از موارد دیده می شود که بیمار دچار درد بسیار شدیدی می شود که با هیچ مسکنی آرام نشده و بوی بد دهان هم گاهی همراه با این درد می باشد.

حفره خشک چیست و چگونه درمان می شود؟

علت این مسئله این است که در روند بهبودی دندان بعد از کشیده شدن آن خونی که لخته می شود یک فرایند تبدیل به بافت لثه می شود و آن محیط ترمیم می شود . در بعضی مواقع خون داخل حفره دندان وجود ندارد ، باقی نمی ماند و حفره ، خشک می شود که به این مسئله درای ساکت یا حفره خشک می گویند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد معمولاً درد شدیدی پیش می آید که بعد از یک یا دو روز بعد از کشیدن دندان ایجاد می شود و معمولاً همراه با بوی بد دهان نیز است و بیمار اعلام می کند که هر چه مسکن مصرف می کند دردش آرام نشده که این مسئله درست است .
تنها راه این مسئله این است که به دندانپزشک مراجعه نموده تا دندانپزشک پس از شست و شو دادن آن ناحیه را با پانسمان مخصوصی بپوشاند و هر روز تا ۳ الی ۴ روز این کار تکرار شود تا این بیماری و مشکل رفع شود.
علت بروز درای ساکت کاملاً مشخص نیست ولی معمولاً چیزهایی که آن را تشدید می کند آلوده بودن ناحیه ، کشیدن سیگار و این که بعضی ها یک چیزی را در جای خالی دندان فرو می کنند تا مثلاً غذایی که آن تو مانده است در بیاید و همه این ها عامل ایجاد درای ساکت می باشد . البته بدون این مسائل نیز درای ساکت ممکن است رخ دهد  اما این عوامل تشدید کننده درای ساکت می باشد.

مشاوره و رزرو نوبت از دکتر رضا حقیقت نیا
تلفن : 56328900 – 56332395 – 021
آدرس : رباط کریم ، سلطان آباد ، خیابان 12 متری امام سجاد(ع)، خیابان باهنر شرقی ، طبقه فوقانی جانبو