کدام خمیر دندان برای دندانها بهتر است؟

خیلی از دوستان و بیماران می پرسند از چه خمیر دندانی استفاده کنیم که برای دندان های ما خوب و مفید باشد.
چند نکته در جواب این سوال وجود دارد.
نکته اول اینکه استفاده کردن از خمیردندان های خارجی و برند و آنهایی که معروف هستند ، اثرات بهتری دارند . اما ما هیچ وقت نباید از یک مارک خمیر دندان به مدت طولانی و پشت سر هم استفاده کنیم .

کدام خمیردندان برای دندانها بهتر است؟

کدام خمیردندان برای دندانها بهتر است؟

توصیه اکیدی که به شما می شود ، این است که هر دفعه خمیر دندان تان را عوض کنید .
وقتی یک بار از یک مارک خمیر دندان استفاده کردید دفعه بعد مارک آن را عوض کنید و از یک مارک دیگر استفاده کنید دفعه بعد نیز دوباره مارک خمیر دندان تان را عوض کنید . بعد از دو سه بار تعویض مارک می توانید دوباره برگشته و از مارکی که اولین بار استفاده کرده بودید ، استفاده کنید ولی هیچ گاه پشت سر هم وقتی خمیر دندان تمام می شود دوباره از همان مارک استفاده نکنید.
فرقی نمی کند که از مارک های خارجی یا ایرانی استفاده کنید . البته خمیردندان های خارجی هم
خوشبوکنندگی بهتری دارند و هم طراوت بیشتری دارند ، اما به دلیل این که محیط دهان و میکروب های داخل دهان و چیزهایی که باعث پوسیدگی و بیماری های دهان و دندان می شوند در صورتی که همیشه از یک مارک خمیردندان استفاده کنید به مواد سازنده این خمیردندان سازش پیدا می کنند.

آیا مواد سازنده خمیر دندان ها با هم فرق می کند؟

خیر مواد سازنده آن ها یکی است . ولی ترکیبات آن ها فرق می کند . درصدی که این مواد با یکدیگر مخلوط می شوند ، فرق می کند و ممکن است بعضی ها اسانس هایی داشته باشند که بقیه خمیردندانها ندارند و به هر حال این مسئله خود باعث می شود که آن میکروب نتواند نسبت به خمیردندانی که شما از آن استفاده می کنید سازش پیدا کند .
در مجموع خمیردندان ایرانی و خارجی بودنش زیاد مهم نیست اما نکته مهمی که دارد این است که همیشه از یک مارک خمیردندان استفاده نکنید و همیشه نوع خمیر دندان و مارک آن را عوض کنید.

مشاوره و رزرو نوبت از دکتر رضا حقیقت نیا
تلفن : 56328900 – 56332395 – 021
آدرس : رباط کریم ، سلطان آباد ، خیابان 12 متری امام سجاد(ع)، خیابان باهنر شرقی ، طبقه فوقانی جانبو
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *